Tajemnica słów kluczowych. Słowa kluczowe cz2.

Ostatnia aktualizacja 3 lata temu przez Adam

Najważniejsza część postu to treść ! ? a może nie koniecznie ! magiczne słowa kluczowe !

Podstawowe informacje o słowach kluczowych i ich roli znajdziesz tutaj.
Ostatnio natrafiłem na ciekawy materiał w internecie (niestety nie pamiętam gdzie więc nie podaje źródła) o słowach kluczowych i ciągnących się za nimi ogonach. Ogony jeżeli dobrze zrozumiałem to nie pojedyncze słowa kluczowe a frazy i to frazy niekiedy kilku wyrazowe. Ogólnie wiadomo że podając słowo kluczowe np. samochody wiadomo że trafność zapytania osoby która wpisze w wyszukiwarce właśnie samochody jest 100 % tylko że takich 100% trafień jest cała masa i to serwisów zawodowych zajmujących się pozycjonowaniem. W związku z tym mamy nikłe szanse aby na pojedyncze słowa kluczowe znaleźć się na pierwszej stronie wyników Google.
Receptą na to jest oczywiście rozbudowanie słów kluczowych o tak zwane ogony czyli zaczynamy budować frazy na które będziemy pozycjonować nasz blog / serwis. Zamiast przykładowego samochody możemy jako słowa kluczowe podać „małe samochody dal kobiet”.
Zalet takiej frazy jest kilka.
Po pierwsze ktoś kto wpisze tak rozbudowaną frazę w wyszukiwarce trafi raczej na pewno do nas (to zależy od konkurencji którą trzeba dobrze prześledzić dobierając słowa kluczowe po to aby walka o miejsce w wynikach wyszukiwarki nie wyglądała jak walka dawida z goliatem) zakładamy jednak że konkurencja jest podobnie amatorska jak i my. Skoro trafi do nas ktoś kto wpisał w wyszukiwarce „małe samochody dal kobiet” to jest to bardzo dobry użytkownik znajdujący się na stronie czy serwisie idealnym dla niego. Może faktycznie będziemy mieli mało odwiedzin ale za to jak już ktoś nas odwiedzi to będzie to klient konkretnie zainteresowanym tematyką naszego bloga / serwisu. Tak bardzo konkretny klient z całą pewnością spędzi więcej czasu na naszym portalu od przeciętnego gościa. Na pewno zapozna się z większością dostępnych informacji . Na pewno dzięki właśnie tak konkretnym klientom naszego serwisu / portalu będziemy mieli wysoki stopień konwersji czyli ilość transakcji przypadających na 100 lub 1000 odwiedzających. Stopień konwersji przekłada się na obrót w naszym serwisie i nasze dochody dlatego to on jest najważniejszy a nie liczba odwiedzin z których mało co wynika.

Gdyby odwiedzały nasz serwis „małe samochody dal kobiet” osoby które weszły po wpisaniu w wyszukiwarce frazy „samochody” to byłyby to osoby zainteresowane samochodami dostawczymi wyścigowymi ogólnie mówiąc wszystkimi ale z ich odwiedzin wiele by nie wynikało.

Dlatego w związku z powyższym uważam że sprawne i efektywne budowanie „fraz kluczowych” (zamiast słów kluczowych) umożliwia nam głębszą penetrację rynku i wyłuskanie z niego tych użytkowników / klientów którzy naprawdę zainteresowani są naszym towarem / serwisem / portalem.
O dalszych szczegółach i wnioskach czytaj w Analiza i konstrukcja słów kluczowych z ogonami.

powrót do: plan działania

Zobacz również:

  1. Analiza i konstrukcja słów kluczowych z ogonami. cz3
  2. Dobór słów kluczowych i określenie układu wpisu.
  3. Jak pisać bloga – przygotowanie pierwszego wpisu.
  4. Piszemy pierwszy post na naszym blogu (wordpress).
  5. Odpowiednia nazwa domeny dla bloga, który ma zarabiać.