Google i zmiany w prezentacji wyników wyszukiwania
Ostatnia aktualizacja 4 lata temu przez Adam
Na skutek dochodzenia Komisji Europejskiej trwającego od 2010 Google zgodził się na zmiany w prezentacji wyników wyszukiwania.
Dochodzenie to toczyło się przeciwko Google a dotyczyło wykorzystywania dominującej pozycji. Chodzi o nadmierne promowanie przez Google własnych stron i portali z sektora zakupów, połączeń lotniczych i turystyki działając na niekorzyść konkurencyjnych w tych branżach portali. Ale ze specjalnego wyróżniania własnych produktów Google nie zrezygnuje a ma to mieć postać specjalnego wyróżnienia linków do własnych serwisów.
Google zobowiązało się że tam gdzie umieszcza reklamy własnych serwisów udostępni miejsce na 3 jednostki reklamowe firm konkurencyjnych.
Google zostało zobowiązane do powyższych działań przez 5 lat. Za złamanie powyższych postanowień ma mu grozić kara w wysokości 10% światowej sprzedaży.
Skąd w ogóle taka nagonka na Google ?
Odpowiedź jest prosta: ponad 80% zapytań w europejskich wyszukiwarkach dokonywana jest za pomocą właśnie Google.
Powyższych informacji oficjalnie nie chcą skomentować ani Komisja Europejska ani samo Google.