5 darmowych narzędzi do zarządzania czasem i planowania pracy

Coraz więcej kanałów komunikacji, coraz więcej pracy i coraz mniej czasu – masz podobnie? Zastanawiasz się jak lepiej zarządzać swoim czasem, jak lepiej planować i  ogarniać przereklamowany multitasking? Chcesz osiągać lepsze rezultaty? W tym wpisie przygotowałem dla Ciebie specjalną listę – wg mnie to najlepsze darmowe narzędzia do zarządzania czasem i planowania pracy. Każdą z tych aplikacji sprawdziłem osobiście i każdej z nich używam na co dzień.

 

Darmowe narzędzia do zarządzania czasem

Możliwe, że niektóre z wymienionych aplikacji zdziwią Cię ze względu na sam fakt, że się tu pojawiły, ale dla mnie zarządzanie czasem, to szerszy aspekt. Z roku na rok, coraz więcej czasu poświęcamy naszemu wirtualnemu życiu. Social media, content, prędkość z jaką postępują nowe kanały komunikacji, wymusza na nas zmianę organizacji naszego życia.

Łatwiej nie będzie – to fakt. Możemy jednynie podjąć się pewnej systematyzacji naszego życia, tj. przez określenie priorytetów lub właściwy dobór ilości zainwestowanego czasu w coś, co niekoniecznie musi przełożyć się na efekt.

Zapraszam Cię do mojej subiektywnej listy – najlepsze darmowe narzędzia do zarządzania czasem, może któraś z nich będzie dla Ciebie nowa i usprawni wybrany aspekt Twojego życia..

 

Darmowa aplikacja do robienia notatek

Dla niektórych z Was nie odkryję Ameryki jeśli powiem, że korzystam z Evernote. Tak, tak – wg mnie to najlepsza aplikacja do robienia notatek. Korzystam z niej na komputerze, jako web aplikacja, a także na telefonie i tablecie. Wszystko w jednym miejscu, updateowane, dostępne z każdego miejsca na świecie i za darmo.

Niewątpliwie duża zaletą jest auto wykrywanie podczas robienia zdjęć. Czy zdarzyło Wam się na jakiejś, konferencji lub szkoleniu, ze chcieliście zrobić zdjęcie danego slajdu i dopisać swój komentarz? Ja miałem tak wielokrotnie. Rozwiązanie tego problemu przyszło wraz z pojawieniem się Evernote. Teraz każdy kurs/szkolenie lub konferencja ma swój katalog, a gdy prezentujący wyświetla jakąś treść, mam ad hoc narzędzie którym robię zdjęcie i dopisuję własne przemyślenia.

 

Inną ważną funkcją w Evernote jest możliwość dzielenia się notatkami poprzez link. Często tą formę stosuję w mojej pracy. Na spotkaniach projektowych największym problemem jest robienie notatek bez żadnego ich katalogowania. W Evernote każdy projekt ma swoją nazwę, a każde spotkanie przypisane do katalogu notatki. Gdy chcę je udostępnić wysyłam do zainteresowanych linka – notatki mogą być odczytane bez zainstalowanej aplikacji. Wg mnie, to najlepsze narzędzie do zarządzania notatkami.

Prawda, że super?

 

Darmowa aplikacja do planowania spotkań i zadań

 

Nie każdy użytkownik Gmaila wie, że Google nie tak dawno zaktualizował Google Calendar. Po zmianach – trzeba przyznać – sama aplikacja wygląda zjawiskowo i jest całkowicie darmowa.

Kalendarz Google po zmianach
Kalendarz Google po zmianach

Podczas tworzenia nowych spotkań masz możliwość szybkiego planowania poprzez dodanie tytułu wydarzenia lub spotkania, określenia miejsca i daty oraz przypisania do właściwej kategorii.

Jeśli jednak zdecydujesz się na kliknięcie “Więcej opcji”, pojawi się przed Tobą prawdziwe spektrum możliwości, które możesz wykorzystać od zaraz. Jeśli zechcesz by dane wydarzenie powtarzało się w określonych przez Ciebie okresach wystarczy wybrać jedną z dostępnych opcji.

Podpięty silnik Google Maps pozwoli Ci szybko określić lokalizację spotkania.

Do wybranego spotkania możesz w opisie dorzucić całą agendę, z rysunkami lub grafikami. Z pewnością przypadnie Ci do gustu (sam z tego korzystam) opcja dodawania załączników niezbędnych na spotkaniu. Podczas planowania całego tygodnia, do wybranych spotkań możesz załączyć niezbędne dokumenty (bardzo przydatne podczas rozmów kwalifikacyjnych czy spotkań projektowych).

Google Calendar skrywa ogrom możliwości, które możesz od razu wykorzystać, używając przy tym komputera, telefonu czy tabletu.

 

Darmowa aplikacja do zarządzania projektami

Aplikacje do zarządzania projektami mogą być efektywne i bardzo kosztowne. Jest jednak aplikacja, która pozwoli Ci zarządzać Twoim nowym projektem w bardzo efektywny i prosty sposób, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Asana, to prawdziwy majstersztyk w zarządzaniu zadaniami, projektami i raportami. W darmowej wersji możesz pracować w zespole do 15 osób, co dla większości projektów powinno spokojnie wystarczyć.

Darmowa aplikacja do zarządzania projektami - Asana
Darmowa aplikacja do zarządzania projektami – Asana

Aplikacja pozwala tworzyć wiele projektów, a w nich określać różne zadania. Każdemu z zadań można przypisać osobę odpowiedzialną oraz termin wykonania. W zadaniach jak i projektach można zostawiać swoje komentarze, dodawać załączniki oraz wymieniać się plikami. Aplikacja ma wbudowany kalendarz oraz możliwość ustawiania priorytetów. Całość wykonana w bardzo funkcjonalny i przyjazny dla użytkownika sposób.

Aplikacje jest dostępna w wersji webowej oraz na telefon. Dostępna z każdego miejsca i każdego urządzenia na świecie. Wersja desktop dla MacBooka jest płatna ok. $4.

 

Darmowa aplikacja do śledzenia wielu blogów

To jedna z moich ulubionych aplikacji, dzięki niej zaoszczędziłem setki godzin na poszukiwanie i sprawdzanie moich ulubionych blogów. Aplikacje Feedly, to agregator treści dla ulubionych blogów, magazynów i portali, których treści śledzisz.

Darmowa aplikacja do śledzenia wielu źródeł i blogów
Darmowa aplikacja do śledzenia wielu źródeł i blogów

W aplikacji możesz tworzyć katalogi dla obserwowanych przez Ciebie stron, a do katalogów możesz dopisywać ulubione adresy stron. Aplikacja automatycznie pobierze nowe treści i wyświetli Ci je jako feedy. Nie tracisz czasu na sprawdzanie, przeklikiwanie i poszukiwanie nowych artykułów, wszystko, to masz w jednej aplikacji.

Aplikacja jest dostępna w wersji desktopowej i na urządzeniach mobilnych. Nie do wyobrażenia jest oszczędność czasu, gdy rano jadąć do biura, możesz zaktualizować swoją wiedzę z kilku kanałów w parę minut, w jednej aplikacji..

Przeczytane treści możesz zapisywać lub udostępniać poprzez najpopularniejsze aplikacje: od Messangera, przez Twitter, SmS czy Evernote, dosłownie w parę chwil… i już.

Jeśli możesz wybrać własne TOP 3 najlepsze darmowe narzędzia do zarządzania czasem, to Feedly powinno z pewnością tam zagościć na stałe.

 

Darmowa aplikacja do czytania streszczeń książek

Nie wiem, czy masz podobnie, ale podczas czytania książek biznesowych często mam wrażenie, że można by je skrócić o połowę. Bywa, że literatura biznesowa jest mocno przegadana i sprowadza się do kilku lub kilkunastu stron. Podobnie pomyśleli twórcy aplikacji Blinkist.

Blinkist to aplikacja, w której masz dostęp do tysięcy streszczeń najlepszych książek biznesowych. Streszczenia dostępne są w wersji tekstowej jak i w wersji z lektorem (po angielsku). Aplikacja w wersji darmowej, co dziennie wysyła Ci jedno streszczenie całkowicie za darmo. Interesująca jest jednak opcja płatna, ponosząc koszt $50 masz dostęp do ponad 2000+ tytułów! Zakładając, że kupujesz 3 książki w miesiącu, koszt aplikacji zwróci się po 30 dniach 🙂

Załóż konto tu, odbieraj darmowe streszczenia za 0zł i oszczędzaj czas i pieniądze.

 

 

Te darmowe narzędzia do zarządzania czasem, to jedynie początek bardzo długiej listy aplikacji, z których można pracować podczas swojej codziennej pracy. Jeśli korzystacie z innych aplikacji, koniecznie napiszcie mi w komentarzu, chętnie opiszę ją na swoim blogu.

 

Dla tych, którzy są ciekawi jak wykorzystać prezentowane darmowe narzędzia do zarządzania czasem oraz zdobytą wiedzę w biznesie online, zapraszam do nowej kategorii Inspiracje, w której poznacie najlepsze pomysły na zarabianie w domu. Jeśli planujesz założyć własny e-biznes, może zainteresuje Cię mój wpis o zakładaniu bloga lub strony www: Jak założyć bloga krok po kroku w 2018 – poradnik dla początkujących. Przygotowałem też bardzo przydatny wpis o konfiguracji najpopularniejszej wtyczki Yoast SEO, który znajdziesz tu: Konfiguracja Yoast SEO w WordPress – pozycjonowanie WordPress.

Bądź dochodowy od dziś!
Bądź dochodowy od dziś!
Jeśli chcesz być na bieżąco z najlepszymi trikami, które zarabiają - dołącz!
Zacznij zarabiać więcej i bądź na bieżąco!

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

8 Komentarze
  1. Marcin Kniaź Użytkownik mówi

    Brakuje jeszcze aplikacji trello.
    Reszta bardzo ciekawa – nie znałem tego Feedly. Musze spróbowac
    dzieki!

    1. Grzegorz Użytkownik mówi

      Trello, to faktycznie świetna i darmowa aplikacja do zarządzania czasem i pracą zespołową. Postaram się to narzędzie opisać w osobnym poście.

  2. Ola Mirewska Użytkownik mówi

    Jakoś ten Evernote nie przypadł mi do gustu – sama nie wiem dlaczego 🙁 Wszyscy zachwalają tą aplikację, a ona jest dla mnie zwyczajnie “za ciężka” i trochę toporna… ale może trzeba będzie zrobić kolejne podejście?

    1. Grzegorz Użytkownik mówi

      Musi być kolejne podejście! Evernote ma też nieopisane we wpicie “nożyczki sieciowe”, które usprawniają zapisywanie screenów. Jeśli pracujesz online, to jest to absolutny must-have.

  3. Radek gajewski Użytkownik mówi

    Blinkist jest dość drogi, ale można poszukać kodów rabatowych – mi udało się kupić dostęp taniej niż piisze tu autor!

    1. Grzegorz Użytkownik mówi

      faktycznie dziękuję za podpowiedź – można znaleźć kilka kodów rabatowych 🙂

  4. Asia Mazur Użytkownik mówi

    Dobra kopalnia wiedzy! Blog dodany na feedly 😉 Pracuję w MLM, więc pomóc też może google Cal – nigdy z niego nie korzystałam. Czas spróbować! Dzieki

    czekam na kolejne wpisy

    1. Grzegorz Użytkownik mówi

      MLM, to także ogromna skarbnica wiedzy i umiejętności. Mam nadzieję, że kalendarz pomoże ogarnąc spotkania i listy zadań 😉
      Pozdrawiam Asia!

OFERTA SPECJALNA

TA OFERTA JEST OGRANICZONA CZASOWO!
ZGARNIJ KURS O WARTOŚCI 249zł za 0zł !!
ZAPISZ SIĘ NA LISTĘ OCZEKUJĄCYCH - WKRÓTCE ZACZYNAMY!
CHCĘ TEN KURS!
close-link