Statystyki wyszukiwanych słów Google – doskonałym źródłem słów kluczowych
Ostatnia aktualizacja 4 lata temu przez Adam
Wielu z was bardzo często zastanawia się nad odpowiednim tematem czy właściwym słowem kluczowym czy jak najlepszą nazwą domeny. Z racji wszech obecnie panującego wyścigu SEO wybór ten wcale nie jest taki prosty.
Podjęcie decyzji może wam ułatwić darmowe narzędzie dostarczane przez Google wskazujące statystyki wyszukiwanych haseł jakie wpisywane są przez internautów w przeglądarce Google. Dostępne jest pod poniższym linkiem:
Google – statystyki wyszukiwanych słów kluczowych
Mając odpowiedni temat o którym chcielibyśmy napisać a oczywiście że nam zależy na jego wysokim stopniu atrakcyjności internetowej bardzo ważne jest aby użyć w tekście odpowiednich słów czy fraz kluczowych. Należy poznać czego użytkownicy internetu najczęściej szukają w zakresie naszej tematyki.
Pomoże wam w tym :
darmowa statystyka wyszukiwań Google AdWords.
Jeżeli nie jesteśmy zalogowani to do każdego zapytania musimy uzupełniać kod z obrazka w przeciwnym razie nie musimy.
Wpisując temat jaki nas interesuje i określając czy wyniki mają być globalne czy z konkretnego kraju i wskazując za jaki okres dowiemy się ile razy nasz temat był poszukiwany.
Z zaprezentowanych statystyk wyszukiwań Google wybieramy spośród wyników naszego zapytania najbardziej popularne dwa może góra trzy wyrazy lub frazy jeżeli artykuł będzie długi i staramy się każdego wybranego słowa lub frazy użyć kilka razy w tekście najlepiej w różnych jego odmianach gramatycznych aby wszystko było jak najbardziej naturalne.
Dodatkowo możemy nasze słowa i frazy pogrubić.
To wszystko teoretycznie powinno poprawić jakość naszego tekstu i przynieść nam wymierne zyski ale jak jest naprawdę to tylko GOOGLE wie.
Ja pisząc ten artykuł wiedziałem że chce napisać o statystykach przeglądarki Google więc korzystając z tego narzędzia wpisałem frazę „statystyki Google” i otrzymałem wyniki z których wybrałem 3 frazy używając ich zarówno w tytule, tekście jak i podając je jako słowa kluczowe. Dla wyszukiwań ustawiłem parametry globalne w zakresie od 2004 roku.
Podobnie się ma sprawa do wyboru nazwy domeny.
Mając tematykę którą się zajmiemy dzięki powyższemu narzędziu ze statystykami wyszukiwań Google możemy poznać co w tym temacie najbardziej jest poszukiwane w internecie i skupiając się na jednym słowie lub frazie zrobić z tego nazwę domeny.
Wiem że to totalne podstawy i ogromna amatorszczyzna ale wielu z nas o tym zapomina i idzie na żywioł.
Czasami warto zwolnić i pomyśleć – pamiętajcie CONTENT RULES.
Nie zapominajcie o doskonałym darmowym narzędziu Google jakim jest jest Analytics dzięki, któremu dokładnie wiemy co się dzieje na naszej stronie i dlaczego. Wiedza ta jest niezbędna aby udoskonalać nasz zarabiający blog czy zarabiającą stronę www.
Pamiętajcie bez Google Analytics ani rusz.